Frezarka CNC jest jednym z najistotniejszych zakupów w branży reklamowej.  Nieważne jakiej wielkości zakup Państwo planują, zawsze powstają pytania za i przeciw zakupowi. Poniższy artykuł przedstawi  możliwe problemy które czyhają na właścicieli firm. Postaramy się podpowiedzieć na co zwracać uwagę by ich uniknąć.

Wpływ technologi CNC na usprawnienie przedsiębiorstw branży reklamowej.

Technologia maszyn CNC istnieje od dekad i tak jak większość branż rozwija się w szybkim tempie. W rezultacie zamówiona maszyna po dostarczeniu może odpowiadać nam na teraźniejsze potrzeby, ale nie koniecznie na nasze przyszłe projekty, wymagania.

Dzięki innowacyjnej technologi zmieniły się możliwości maszyn CNC. Wraz z tym zmieniły się narzędzia do obróbki, materiał i rozwiązania konstrukcji. Jednym z największych kroków dla maszyn była możliwość zintegrowania ich z siecią oraz internetem. Dzięki tej technologi jesteśmy w stanie z dowolnego miejsca na ziemi połączyć się z naszą maszyną w celu jej diagnostyki.

Czas w ciągu dnia spędzony na rozmowie telefonicznej w celu rozwiązania problemu przechodzi do lamusa. Coraz więcej firm odchodzi od takiego rozwiązania, w zamian oferując szybsze i skuteczniejsze modele pomocy technicznej oparte na komunikacji internetowej.

Ale to nie tylko internet zrewolucjonizował model pracy. Technologia wewnątrz maszyn stała się „inteligentniejsza” oraz solidniejsza – oferując dzięki temu większą funkcjonalność oraz wzrost wydajnośći. Wszystkie powyższe punkty nakładają się na cenę frezarki. Innymi słowy dzięki postępowi technologicznemu oraz innowacyjności cena maszyn oraz ich eksploatacji uległa obniżeniu.

Pomimo tego właściciele firm reklamowych nadal wahają się przy zakupie maszyn CNC.

Jest to duży przeskok dla firm przez lata używających tylko wielkoformatowych drukarek oraz standardowych manualnych narzędzi do obróbki. Frezarka jest maszyną dla produkcji i pracownicy mogą po części czuć się niedoświadczonymi w jej używaniu. Problemy mogą pojawić się przy wycinaniu takich materiałów jak np. aluminium, akryl, drewno itp. Właściciele zakładów produkcyjnych zdają sobie sprawę z potrzeby przeszkolenia pracowników ale również obawiają się jak długo będzie trwać ich okres wdrażania i zrozumienia nowej technologi. Wynikiem tego jest niemożliwość wykorzystywania w pełni   potencjału urządzenia lub oprogramowania.

Jak uniknąć 10 najgorszych pułapek zakupowych

Wszystkie poniższe punkty są do uniknięcia. Oto lista najczęstszych błędów popełnianych przy zakupie frezarki:

  1. Kupowanie najtańszej maszyny. Jest to myślenie krótkoterminowe, które może spowodować, że w trakcie dłuższego użytkowania narażamy się na utratę jej jakości oraz problemy z dostępem do części zamiennych.
  2. Wybranie złego pola roboczego. Zakup maszyny z większym polem roboczym niż potrzebujemy nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem. Nabywca powinien zasięgnąć porady eksperta.
  3. Brak planowania przyszłych wymagań produkcyjnych. Należy dopasować maszynę do przyszłych celów produkcyjnych. Frezarka może odegrać ogromną rolę w rozwoju firmy.
  4. Zły wybór opcji narzędzi potrzebnych dla różnego rodzaju materiałów. Wielkość obszaru roboczego  może definiować dobór ilość oraz rodzaj narzędzi tnących. Frezarka powinna mieć możliwość obrabiania różnych materiałów z wykorzystaniem rożnych narzędzi.
  5. Brak zakupu dodatkowych akcesorii aby utrzymać niską cenę. Frezarka jako maszyna produkcyjna powinna być wykorzystywana w 100%, tak aby zwrot z inwestycji nastąpił w jak najkrótszym czasie. Podczas konfiguracji upewnij się by nie zabrakło wszystkich potrzebnych opcji dla ułatwienia Twojej produkcji.
  6. Wsparcie udzielane przez sprzedawce. Każda maszyna w pewnym momencie wymagać będzie serwisowania lub ewentualnej naprawy. Należy sprawdzić możliwości wsparcia technicznego oraz szybkość reagowania.
  7. Zakup maszyny CNC która nie ma możliwości unowocześnienia. Frezarka powinna posiadać możliwość unowocześnienia. Upewnij się przed nabyciem czy producent jest w stanie zapewnić użycie nowszej wersji oprogramowania oraz zastosowania nowszej technologi w przyszłości
  8. Brak dostępności części zamiennych. Przestój maszyny jest jedną z najgorszych rzeczy z punktu widzenia przedsiębiorstwa. Należy upewnić się, że producent posiada dostęp do wszystkich zastosowanych w maszynie części, tak aby nie martwić się o opóźnienia w dostawie.
  9. Indywidualne programy szkoleniowe. Wszelkie kwestie szkoleniowe powinny być oferowane przez producenta frezarek, który powinien móc dostosować trening do oferowanej aplikacji.
  10. Wiedza i podejście producenta dla oferowanej aplikacji. Wiedza dostawcy powinna być niezbędna przy oferowaniu produktu oraz możliwościach obrabiania materiałów.

Przykład od klienta

Jim Mullingan, właściciel i dyrektor generalny w Cardinal Manufacturing.

Firma z Indianapolis specjalizuje się w produkcji najwyższej jakości wnętrz architektonicznych. Firma wykorzystuje frezarki już od 16 lat i od początku z uwagą śledziła zmiany technologiczne oraz możliwości ulepszeń.

Właściciel firmy podpowiada przyszłym nabywcą frezarek „kupując nową maszynę musisz patrzeć minimum na 15 lat w przód, dlatego bardzo ważne jest poznać producenta i zespół ludzi z którymi przyjdzie wam współpracować”.

Branża liternicza i graficzna, ale także inne opierają swoje decyzje zakupu na podstawie aktualnych realizacji. Jednak zaawansowane możliwości frezarek CNC pokazały jak maszyna potrafi zmienić firmę. Właściciele we współpracy z dostawcami powinni patrzeć perspektywicznie biorąc pod uwagę szerokie możliwości maszyny, które pozwolą na rozwój przedsiębiorstwa.